Upptäck för bövelen

 

Jag knockades av White Owl Red´s "Existential Frontiers" som kom ifjol och långt, långt ifrån
fick den uppmärksamhet som den är värd.
När, Josef McManus, som döljer sig bakom gruppnamnet, nu lossar sin fjärde fullängdare "Afterglow" (Hush Mouse Records/Hemifrån) så bara förväntar jag mig att den musikaliska värmen  och den småknastriga och lätt förkylda granna sången ska vara av samma läckra kaliber igen.
Jag blir inte ett det minsta besviken.

Josef samlar för fjärde gången i rad elegant ihop sin flock melodiöst grandiosa låtar på lika delar country, folk, americana och laidback rock spetsad med lite indie.
Upptäck för bövelen!
/Björn

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0