Ett varmt återseende

 
 
Gerry Beckley var en i folkrockpop-trion  America som på tidigt 70-talet hade en monsterhit med
excellenta treackordaren och Neil Young färgade "A Horse With No Name".
En bland många ess från en handfull utsökta album under första halvan av 70-talet.
Beckley har aldrig lagt av att göra musik och bygga album och jag måste erkänna att jag inte ett
brytt mig så mycket om honom efter America.

Men jag blir helt klart varm inombords av återseendet och dussinet låtar på 12-spåraren "Carousel"
(Blue Elan Recods/Hemifrån) som i många fall är som att dyka ner och ta djupa andetag från
America´s ovan nämnda låtskatt.
Albumtiteln är en hänvisning till livets snurrande hjul enligt Gerry Beckley, "as long as we’re on this
circle, time is not our enemy, time is our challenge, it’s a little bit tragic, but also beautiful”.
Ett par granna tolkningar av Gerry & The Pacemakers 60-tals klassiker "Don't Let The Sun Catch
You Crying" och Gerry Rafferty's "To Each And Everyone" är extra bonus på den melodiösa lyckan.
/Björn
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0