Lennon lever

Bakom artistnamnet Soulmate gömmer sig Tromsø födde Ken Allan Pettersen.
Men Ken är ingen vit soulsnubbe i ordets rätta bemärkelse.
Samtidigt finns det mycket själ i de tio låtarna som bygger hans solodebut "Rebel Inside"
(Soulmate Music/Hemifrån).
Ken Allan blandar hårt rockiga gitarr låtar med melodiska popballader där melodierna alltid står
i centrum i mixen.
Hans stora musikaliska influens som person och musiker är John Lennon och på albumet finns
ett spår med titeln "I Wish Lennon Was Around".
– Att skriva en hymn till Lennon var svårt, inte minst på grund av den stora respekt jag har för
honom. Men jag kände att jag bara måste hylla John för allt han stod för, säger Ken Allan. 
Soulmate är förmodligen ännu ett trist bevis på det under flera årtionden sorgliga faktumet att
våra musikaliska grannar praktiskt taget aldrig får den uppskattning de är värda med jämna
mellanrum hos storsvensken.
Men för femtielfte gången hoppas jag på ett trendbrott.  
/Björn 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0