Som en början på resten av ett liv

Bakom artistnamnet Saint Saviour döljer sig brittiskan Becky Jones som släpper sitt
andra album "In The Seams" (Surface Area/Bertus) på måndag.
Med lite distans till sitt debutalbum så kom sakta med säkert insikten om alldeles för många
lager på lager produktionsmässigt.
– Jag gömde mina sånger under elektroniskt oljud, säger Becky Jones självkritiskt.
Därför bestämde hon sig för att skala av och öppna upp ljudbilden ordentligt den här gången.
Tillsammans med Liverpool musikern Bill Ryder Jones i producentstolen så har Jones skapat
ett album som andas närhet med sina varsamt mjuka anslag.
– Jag ville bara att låtarna skulle klinga tidlöst klassiskt och det känns som att jag är en annan
person, mer mogen och bättre som låtskrivare nu. Det här känns som en början på resten av
mitt liv, summerar Jones.
Ett bra riktmärke i sammanhanget är hyllade Vashti Bunyan.
/Björn 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0