Bastille - smärtsam rockpop

Egentligen höll jag på att knåpa på recension av Elton Johns senaste "The Diving Board".
Men jag fick en annan idé, som snart kommer att visa sig här inom kort.
Medan jag arbetar upp min stridslyster och funderar på formuleringar så råkade den här poppa upp i ipoden i köket.
Bandet heter Bastille. Dan Smith föddes den 14 juli.
Det säger ju allt, eller..?
Den 14 juli 1789 stormade det franska folket Bastiljen. Det blev startskottet för den franska revolutionen. En sådan revolutionär historia ligger alltså bakom Dan Smiths musik. Och det märks. Det finns en argsint kraft bakom den rockposer och popmelodier. Passar ju ypperligt en dag som denna. Faktum var att jag kunde inte låta bli att spela hela plattan "Bad Blood" från tidigare i år. Har man inte hört den, bör man nog ta sig en lyssning eller två.
Den aspirerar på årets topp 20 album.
 
/Stefan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0