Amerikansk rock. Mitt i vägen.

Jag har väldigt, väldigt svårt för den här radiorocken som verkar vara klippt och skuren för den kommersiella marknaden. Men just Paramore har jag svårt att värja mig emot. Jag gillar deras låtar. Jag gillar deras charm. Bandet som har rötterna i staden Franklin i Tennessee. Det finns i deras gener. Gammal bluesig hårdrock i Blue Oyster Cult-stil. Men influenserna från hitjagande popmakare som Max Martin och country som Keith Urban, kan man också hitta. Men de har också en integritet som jag nog tycker är det bästa med dem. Du vill kunna grotta ner sig i gamla hårdrockriff eller vältra sig i Led Zeppelin.Om de känner för det.
Tyvärr är Paramore inte så kända i Sverige. Det är endast via Rock Bandspelen som de flesta har hört dem. Det är lite synd. Paramore skulle pigga upp vilken radiokanal som helst. Överhuvudtaget så har kommersiell popmusik ett starkt år i år. Paramores fjärde album "Paramore", har toppat listorna i så väl USA som England, Brasilien, Australien och en rad länder till. Men inte i Sverige. Det borde vara dags snart.
/Stefan

Kommentarer
Postat av: THe Polarbear

Mariana & The Diamonds kaxiga kusiner.

2013-09-15 @ 21:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0