Nile siktar på hjärtat

I skymundan av sommaren släppte den 65-årige New York bon Robert Anthony Noonan sitt åttonde studioalbum "American i mitten av juni
Mer känd som Willie Nile, men inte ens artistnamnet eller faktumet att han har en 35 år lång artistkarriär på nacken, får knappast genomsnitts Svensson att nicka igenkännande.
Men kontinuiteten på diskografin som han hunnit med sedan 1980, då han debuterade med den självbetitlade och flera gånger klassikerstämplade förstlingen, har haft alldeles för stora glapp för att han skulle fastna i de breda ledens medvetande och skörda den där framgången som han är värd.
Ett år äldre än Bruce och med ett liknande bredbent heartlandsound skulle man kunna beskylla Nile för att vandra i bossens fotspår. 
Men inget vore mer fel för Willie är en stor musikalisk personlighet och Nile-fantasterna är överens om att han är minst lika vass som någonsin tidigare och att de 11 nya spåren är finaste sortens singer/songwriter i good ol'street-tough rock'n'roll skolan.
Och jag nickar instämmande.
/Björn

Kommentarer
Postat av: Mona

Å! Nytt minsann. Det hade jag missat. Det var du som introducerade herr Nile för mig där på LT:s nöjesredaktion. Och jag gillar honom minst lika mycket nu. Blir till att shoppa fler skivor nu... :) //Mona

2013-07-16 @ 13:59:05
Postat av: The Polarbear

Va roligt, Mona!
Du kommer inte att bli besviken.

2013-07-16 @ 20:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0