Mera sånger om krockande bilar och vaktparader...

Efter att ha tillbringat en dag som jämlike i rätten med en av landets mest kända advokater så gick vi ut. Jag gick till tåget i min rock inköpt för 5 GBP på Primark och han satte sig med sina glittrande manchettknappar och drog iväg mot Stockholm i sin Porsche. Då dök den här fina låten upp i skallen.
The Chevin är ett band från min älskade stad Leeds. The Chevin är namnet på en ås i Otley utanför Leeds. Själv tillbringade jag mitt femtonde år i Morley utanför Leeds, åkte Mini, spelade pingis med skinheads, upptäckte Sparks och Guinness och satt på stadsbussarna i Leeds och njöt av att vara svensk när alla sett Ralf Edströms VM-mål på teven.Yorkshire finns där i hjärtat...
The Chevin har kraften, modet och en jäkla bra låt. Må "Drive" bli sommarens soundtrack, och denna skruvade video är inte så tokig...
/cbj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0