Ironisk pop



Marina & The Diamonds, som besökte Yran förra året, har släppt en klassisk popsingel. Med alla igredienser som behövs. Men det som jag tycker är intressant är att de med "Primadonna" sätter huvudet på spiken när de ironiserar över de olika typer av Primadonnor som breder ut sig i medierna, vare sig man vill eller inte. Kanske även med lite självironi. Som artist ska man ju också sälja skivor...

För en vecka sig hade jag en diskussion om olika karrakärer inom media. Som bara finns där. Mitt i ansiktet på oss.
Som reseguider, som fotbollskommentatorer, i debattprogram. De som viker ut sig och försvarar sin kampanj att den är emot ohälsosamt kroppsuppfattning, samtidigt som de söker alla utrymmen som finns för att själva synas...
Ingenstans blir man fri dem eller deras åsikter om allt från barnuppfostran, dieter, barnflickehat, utvik, politik och infrastruktur.
Precis då, dök den här låten upp, och verkligen underströk hela diskussionens kärna.
Jag älskar sådant.
Speciellt när låten har en enkel speldosemelodi som är svårt att få ur skallen.

/Stefan

Kommentarer
Postat av: The Polarbear

Hur läser du bloggen, Stefan? Redan publicerad, eller är det en medveten favorit i repris?

2012-05-23 @ 09:01:43
Postat av: cbj

En ironisk repris är aldrig fel...

2012-05-23 @ 17:15:24
Postat av: Stefan

Ta det som en favorit i repris. Sanningen är att energinivån varit mycket låg de senaste två månaderna. Så jag har missat det. Sorry. Gjorde bara en snabb sökning. Hittade inget, så jag publicerade. Du har ju rätt att plocka bort den om du vill.

2012-05-23 @ 18:15:04
Postat av: The Polarbear

Det gör vi inte. Som jag skrev när jag la ut den så är jag en sucker för sån här sockerpop.

2012-05-23 @ 21:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0