Donna Summer 1948-2012

I morse avled en av mina tonårs allra största hjältinnor. Donna Summer avled i den cancer som plågat hennes ganska länge.
I min värld var hon en gång störst och när jag började spela skivor på en rad skoldiscon var det alltid minst två och oftast fler Donna Summer-låtar. På något sätt har aldrig Donna fått den uppskattning hon förtjänar - antagligen för att hon siktade så benhårt på dansgolven från början. Hon är en av de största svarta sångerskorna i min lilla värld. Och hon finns alltid med på mina spellistor till fester än i dag.
Tack Donna!Vi börjar med lite champagne och den supersaknade Jacob Dahlin. Sedan ett antal oförglömliga låtar.
/cbj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0