Football´s coming home...


EM-feber! 39 grader minst.
Kan bli en kul början på sommaren det här.
Inte för att jag tror på Sverige.
Nej, i år är det faktiskt Englands tur.
Jag håller stenhårt på engelsmännen!

Svenskarna lär spela oavgjort mot dem som vanligt. Så vilken som drar det längsta strået av Frankrike och Sverige, lär nog bli baguettkungarna i baskrarna.
Tyvärr. Men ingen blir gladare än jag om min spådom slår fel.

Hur som helst. Sverige har århundradets tristaste kampsång i år.
Men britterna brukar ju kunna få till det.
Eller nja...
Eller Nej, fan heller.
Årets brittiska EM-låt är en jobbig blöjlåt i en sexistisk video där det förekommer fler Page #-tjejer än fotbollsspelare. Men också med en refräng som låter som "Leaving on a jetplane", så man kan sjunga med. Om man vill. Jag vill inte.
Jag drömmer mig tillbaka till 1996, då popsnören som Lightning Seeds gjorde den bästa EM-låten alla kategorier. Tillsammans med två komiker faktiskt. Frank Skinner och David Baddiel. Och en vildsint hoppande Robbie Williams i kören mot slutet...
Men Björn lär nog fortsätta att tjata om Staffan Hellstrands menlösa "gåw guuula, gåwgåw blååaaa..."
;)


See all music videos Baddiel Skinner & Lightning Seeds


/Stefan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0