It´s never lupus...


Förbannade höstförkylningar.
Ömsom svattas man, ömsom fryser man. Och den där förbannade hostan...
Man gör vad man kan.
Det jag försöker med är att bota mig genom att plöja genom ett par säsonger av House MD. Men med den släng av hypokondri man har och inspiration från TVn, så kommer man enbart fram till att det i alla fall inte är Lupus.
Hugh Laurie är förövrigt, helt briljant. Men det vet ju alla redan. Frågan är om alla vet att han är ett musikalisk talang också..? I House MD refererar han till Stoneslåtar då och då. Han diggar The Whos "Baba O´Riley" på högsta volym. Han lyssnar sig igenom blues och jazzplattor och spelar både piano och drar de första radera till George Michaels "Faith" på gitarr, som ingenting.
Dessutom hade han ett stående musikaliskt inslag i humorprogrammet "Fry And Laurie" med Stephen Fry under 1980-talet. Det var där han spelade "Mystery" för första gången.
Han kan leka med ord och han kan spela en bluestolva. Mer än så tänker jag inte recensera honom.
Men nog vore han en drömartist att boka till Bluesfestivalen? Även om hans musikalitet inte tenderar hans skådespelartalanger, så är ju underhållningsvärdet på den absoluta toppen.

/Stefan


Kommentarer
Postat av: The Polarbear

Blandade åsikter om Lauries musikaliska talanger, inte minst i den brittiska musikpressen. Men jag tycker han har bra karisma.

Men när det gäller drömartist på bluesfestivalen så står han sig slätt mot John Hiatt och ett gäng andra.

2011-10-02 @ 15:12:23
Postat av: Stefan

Inegn kan väl mäta sig med John Hiatt eller Steve Earle.... =)

Karisma är bara förnamnet. Men nog tycker jag att det finns musikalitet. Men låtskrivandet är det lite si och så med på hans debut.

Men en del av låtarna är riktigt bra, även om några är mediokra...

2011-10-02 @ 15:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0