Lindberg bara mycket bra


Jag har alltid gått till ett gig med John Lindberg Trio med högt ställda förväntningar.
Och jag har aldrig blivit besviken.
I stort sett ingen skillnad igår då när jag tillsammans med en åldersmässigt mycket bred skara människor, från lokala förbandet The Cherrytones kompisar och anhöriga, till de sedvanliga bikergubbarna som dras som flugorna till sockerbiten när det vankas rockabilly.
Och visst levererade John, Martin och Jocke i sedvanlig ordning.
Men jag hittade inte rakt igenom den där stora känslan.
Mycket av materialet var hämtat från färska fjärde albumet ”Made For Rock'n' Roll” som har inneburit ett välförtjänt genombrott för ett av vårt lands hårdast arbetande band och framträdanden i ”folkkära” program som Bingolotto och TV4:s morgonsoffa.
Men låtarna därifrån träffade inte rätt hela tiden.
Det berodde förmodligen på egen lite halvdarrig kvällsform och att jag suktade för mycket efter ett gäng favoritlåtar i setet.
Eller var det för att det var fredagen den 13:e?
I går var inte J.L.T. inte bäst hela tiden, utan bara riktigt bra.
I kväll lirar de i på Torpet i Bräcke och då kanske den ur min synvinkel helt rätta spellistan trillar in.
/Björn

Kommentarer
Postat av: cbj

Tack. med andra ord inte riktigt lika bra som första gången på Bluesfestivalen..?

2011-05-14 @ 17:22:10
Postat av: Björn Bostrand

Rätt analys, Christer!

2011-05-14 @ 18:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0