Dagens underbara galningar. 16/3 2011.

I dag lyfter vi på hatten för två geniala galningar. Roky och Pete. Yran aktuella lirare som tillsammans kan konsten att driva bort demoner med hjälp av en gitarr.
Två stycken som har haft svårt att hålla fingrarna borta från pulver och piller.
Frågan är om drogdimmorna utvecklade musiken åt ett postivit håll eller åt ett negativt. Av någon anledning så tycker vi generellt att drogerna hade en positiv effekt under 1960-talet med enbart negativa effekter under 2000-talet.
Har det med våran egna mognad att göra eller har det att göra med att all musik exploderade och fick under 60-talet chansen att blomma ut och utvecklas?
Ja, om det twistar de lärde...




/Stefan

Kommentarer
Postat av: cbj

Stefan, vi skrev samtidigt. Ska jag ta bort mitt, eller kan båda ligga kvar?

2011-03-16 @ 11:23:20
Postat av: Stefan

Rocky och Pete är värda att ha två inlägg. Låt det ligga kvar. Det ser snyggt ut.

Jag fuskade ju lite med att förskriva det i går när jag fick höra nyheten via en läcka. :)

2011-03-16 @ 15:24:53
Postat av: Björn Bostrand

Man kan ju inte låta bli att undra hur deras riders ser ut? Hoppas att Doherty ger fan i booze, pulver och piller innan giget.

2011-03-16 @ 16:45:21
URL: http://popgeni.blogg.se/
Postat av: Stefan

Det blir nog inga riders med dvärgar och flickor med ishinkar. Pete Doherty har ju i o f s lugnat ner sig ordentligt, men jag har en känsla av att polisen intresserat kommer att kolla honom. Och jag tvivlar på att de är fans till honom. Men jag tror faktiskt inte att det blir en Shane MacGowan.

2011-03-16 @ 17:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0