Två storheter från minsta scenen...

På Yrans minsta scen borta vid Frösöbron dök två gigantiskt positiva överraskningar upp på fredagskvällen.
Den skönaste upplevelsen var danska Fallulah. Med ett suveränt band och karisma bjöds Fallulah på uppfinningsrik pop, ska, rock och dansmusik i en rätt egen blandning. Basisten växlade mellan elbas och kontrabas och keyboardisten hade ibland dragspel och gitarristen banjo. Fallulah själv plockade fram ukulelen.När de valde en cover blev det av Yeah Yeah Yeahs
Att uppleva ett av Danmarks populäraste band på Yrans minsta scen var en skön upplevelse jag är mycket glad att jag unnande mig.
Här kommer "Give Us A Little Love" från 2010:

Om danska Fallulah var sent på kvällen i går så var Armand Mirpour först. Han bjöd på urcharmig pop med attityd. Jag förstår det unga tjejgänget längst fram som kunde varenda textrad. Armand själv var som en ung Bowie eller snarare en ung Ola Salo. Och han tog för sig av sin stund på scenen på ett helt otvunget och imponerande sätt. Att han kan göra pop hjälpte också till.
Här kommer gårdagens höjdpunkt "I am a Volcano":


/cbj    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0