Lost and found (En slags orgie i 90-talets glömda guldkorn. Del 1)

Youtube är smått fantastiskt. Man surfar runt och hittar nya grejer hela tiden som är svårt att slita sig i från. Vissa videos har man helt enkelt missat. Och under 90-talet var det sällsynt då ZTV och MTV pumpade ut videos dygnet runt. Jodå, på den tiden spelade kanalerna musik och inte nåt skitnödigt amerikanskt dravel om unga killar som ska dejta tjejers morsor för lista ut vem som hade den snyggaste tjejen. På den tiden var musikvideos viktiga. Det är de inte dag. Medan Michael Jackson la ner miljoner på sina låtar som Scream, så hade svenska band en lägre budget. Men var ganska ofta bättre då de var gjorda med glimt i ögonvrån. Tomas Alfredson började för övrigt sin bana med musikvideos. Hur som helst, den här videon till Komeda örhänge "Cul De Sac" har en viss värme i sig. Jag kommer att tänka på filmen Amelie Från Montmartre. Varför vet jag inte. Men det finns en värme i både musik och bild som jag känner att jag behöver.
/Stefan

Kommentarer
Postat av: cbj

Åååh Komeda. På 90-talet skrev jag för Norrlandsmagazinet och City-Nytt två Umebaserade tidningar och jösses vad alla pratade Komeda i Umeå då. Men bra var de sannerligen. Umeå ligger bra till för Nästa En nordisk resa...

2011-01-31 @ 20:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0