De Dansande Dagarna

Man ska inte tro på varje hype. Men det var inte för inte som Sami Sirviö ryggdunkade Nackabandet Those Dancing Days efter P3-Guld galan. Den rätt mediokra galan livades dels upp av Robyn, men mest av just bandet Those Dancing Days. BAndet har funnits sedan 2005, men det var under 2008 som det började hända saker. Liten "Hitten" började spelas på radiokanalerna och andra singeln "Run Run" bevisade att tjejerna hade mer idéer än de flesta svenska popband. Antaligen blir 2011 Those Dancing Days genombrottsår. Med färska plattan "Daydreams And Nightmares" i bagaget så ger de sig ut för att nu i mars turnéra i USA. Fyra spelningar i Texas, en i Los Angeles och en i New York för att vara exakt. Vi önskar Those Dancing Days lycka till i Staterna. Här hemma låter vi "I´ll Be Yours" pigga upp oss under dessa snorkalla icke-dansande dagar...
/Stefan

Kommentarer
Postat av: Grefven

Hej Popgeni

Sollefteå tillhör inte den marknad som har gett världen stor musik men vi har ett band som är lite utöver det vanliga, nämligen Dogbreath, kolla upp deras hemsida och framför allt LYSSNA.

Faan va de ä kallt!!!!

2011-02-18 @ 12:50:06
Postat av: cbj

Om jag inte minns alldeles galet har vårt Popgeni Björn skrivit ett och annat om Dogbreath under åren samt sett till att de fått spela på Östersunds Bluesfestival. Eller hur, Björn?

2011-02-18 @ 18:39:48
Postat av: annsoh

Nu kör jag igång dagens blogg! Gå in och anmäl dig! Du har chansen att bli dagens blogg varje dag! :D

2011-02-18 @ 19:02:16
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: Stefan

Jag har själv hyllat Dogbreath. En konsert de gav under bluesfestivalen i Östersund. Men jag minns inte vilket år.

http://www.dogbreath.se/lanstidningen301006.html

2011-02-18 @ 19:22:31
Postat av: Björn Bostrand

Jag har både recenserat plattor och intervjuat Dogbreath i LT. Jag var också den som bestämde att bandet skulle lira på Östersund Bluesfestival, minnet sviker mig om det var 2007 eller 2008.

De gjorde en fullkomligt ursinnig spelning inför en åt helvete för liten publik och tyvärr så fattade inte majoriteten av bluespuritanerna ett enda dugg.

2011-02-18 @ 20:54:23
Postat av: Porklash pEr

Då kan jag berätta att det var vårt "toppår" 06 vi spelade i Östersund. En Englandsturne' Urkult, Emmaboda och sedan Östersundsbluesfestival på ett å samma år känns overkligt nu. 07 fick vi 4 gigs totalt...

2011-02-18 @ 23:44:43
URL: http://www.myspace.com/porklash

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0