Apropå NRBQ

It's hard to be ignored
When I look at you, you look so bored
My baby, my darling
I've been taking a beating


För någon tid sedan utbasunerades nyheten att klassiska NRBQ kommer till Östersund, det blir säkert en fin kväll.

Under det senaste året har jag lyssnat igen och igen på underbara She & Hims In The Sun och Riding In My Car. Jag kan aldrig få nog. Av en ren slump lärde jag mig igår att just Riding In My Car är en gammal NRBQ-rökare, vilket gör att jag än mer ser fram mot det stundande besöket. Vidare lärde jag mig igår att Him i duon inte är någon mindre än musiktrollaren M Ward, som tillsammans med sångerskan och låtskrivaren Zooey Deschanel sedan några år tillbaka gör solskensmusik som inte skäms bredvid solen själv! För egen del köpte jag just en låda med första säsongen av Elvis Costello´s Spectacle, där bl a She & Him medverkar - den spar jag dock till en mörk och kulen kväll.

På Youtube finns inspelningar med NRBQ´s Al Anderson tillsammans med She & Him men jag fastnade mer för denna roliga video till In The Sun - det är väl dit vi är på väg nu, eller hur? I alla fall ett tag...


tp








Kommentarer
Postat av: Björn Bostrand

Tänk att det finns så mycket att lära. Även för ett fullfjädrat Popgeni.

2011-04-29 @ 15:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0