En yngre Dylan

Nästa vecka gör 20-årige Dylan LeBlanc från Shreveport, Louisiana, tre spelningar i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Uppvuxen i en familj med en pappa som arbetat som studiomusiker och låtskrivare i hitfabriken Muscle Shoals Studios under 60-talet innebar att Dylan redan i tidig ålder hade musiken i blodet.

– Jag växte upp med en massa musiker runt omkring mig. Jag lyssnade och jag ställde en massa frågor. Det var som att gå på musikcollege”.

– För mig kändes det som en mycket enklare värld. Det var romantik hur alla bara kunde sitta i en cirkel och spela och sen plötsligt bara trycka på record knappen. Det blev ledtråden när jag spelade in Paupers Field, säger LeBlanc.

”Synnerligen begåvad ung man. Rent utsagt, en svinbra platta! Vi pratar

steel-guitars, stämmsång och skitbra låtar”, menar skivbolaget i sin pressrelease.

Svårt att inte hålla med efter att man stirrat och lyssnat andäktigt på ”Emma Hartley” och ”If Time Was For Wasting” från debutalbumet.

/Björn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0