Monster

Passar på att lägga in ett par blivande storsäljare. I all fall två av dom.
Först ut, Veronica Maggio. När vår dotter kom den 11/11-2011 var det framförallt två låtar som dominerade radion. Maroon 5 "Moves Like Jagger" och Veronica Maggios "Satan I Gatan".
Kanske är det därför som jag är ytterst svag för dessa två artistakter. Maroon 5 gillade jag inte ens innan. Trodde jag. Men Veronica Maggio har jag egentligen alltid gillat. Nya "Sergels Torg" är även den en smått magisk popsingel. Om radion kommer att vevea den lika mycket får vi se. Den är redan en hit på youtube.
 
Katy Perry är också en artist som jag gillar skarpt. Hon har attityd och hon har talang inom många områden. Och framför allt ger Max Martinsproducent team henne låtar som fortsätter i samma tuggummipopanda som hitfabriker har gjort sedan Brill Buildings dagar. Nya "Roar" tycker jag däremot är lite tandlös. Men det finns en popmelodi där. Så det är bara att hoppas att resten av plattan är ett album med mer bett i. Observera att det inte är din telefon som ringer när du startar klippet!
 
Jack Moy & Glöden är ett spännande svenskt band som blandar country/folkpop, med hiphopbeats och punkattityd. Ett av de roligaste singlarna jag hört just nu är "Hold Your Head Up".
Missa inte den.
 
 
/Stefan
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0