Kajsa Grytt imponerar

 
Jag kan inte påstå att jag var ett fan av Tant Strul.
Inte heller Kajsa Grytts skapelser i början av 90-talet.
Jag kanske var för ung för att fatta.
Men ju längre tiden har gått, desto mer imponerad av henne har jag blivit. Framför allt från och med "Är Vi På Väg Hem" från 2003. 
Kajsa Grytts senaste skiva "En Kvinna Under Påverkan" är kanske en av Sverige mer underskattade album, när den kom för två år sedan. Jag tyckte mycket om den.
I nuläget är hon mitt uppe i att släppa sin första roman. Därför blev jag förvånade när jag råkade snubbla över den här videon för en vecka sedan. Jag hade inte räknat med nytt från Kajsa Grytt. Men den blev en glad överasskning.
Hennes senaste popsingel "Du ler, Du Dör" är i mitt tycke en av hennes bästa. Kanske blir plattan "Jag Ler, Jag Dör" också hennes bästa? Det återstår att se.
/Stefan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0