Indiansommar

 
Pophösten är här. Och till skillnad från Bengt Ola så njuter jag mer av hösten.
Jag gillar gula löv. Frost på mornarna och att se hur sakta sommaren dör för att ge plats åt den kalla krispiga vintern.
Egentligen vill jag lyssna på Fleet Foxes, men eftersom det inte går något vidare (tror inte att de lyckats skrammla i hop tillräckligt många låtar för ett helt album än), så får det bli brittiskt i stället.
Två gamla hederliga trotjänare har precis släppt nytt.
Den som fått mest luft under vingarna så här, 15 år efter sin storhetstid, är Stereophonics.
De skläppte sin platta "Graffiti On The Train" redan i mars. Har totalt blockmissat hela plattan. Eller om jag ska vara ärlig, så var jag inte så intresserad. Men så hörde jag "Indian Summer" ör någon vecka sedan och blev helt frälst. Igen.
Faktum är att hela plattan sjuder av nyfunnen energi och låtarna är imponerande stabila.
Värd en lyssning eller två.
Den andra gruppen, Manic Street Preachers, kommer jag att återkomma till...
 
/Stefan
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0