Trance Dance lägger av!

Förvånande, va?
Speciellt eftersom alla nog trodde att Trance Dance la ner 1991. Jag undrar om Trance Dansarna själva också trodde det?
Nåja. De gjorde en comeback nu i alla fall, för att säga att nu är det slut. 
 
På sin hemsida deklarerar Trance Dance att nu är det slut, för evigt.
Så här skriver dom:
"Vi i Trance Dance  har 29 år efter starten bestämt oss för att officiellt upphöra som band och fenomen."
"Som en påminnelse om att det var bättre förr  släpper vi nu singeln ”Do U Wanna” som kan ses som en Greatest Hits i en och samma låt under mottot: 

”This is not now, this is how we remember then!”"

Drastiskt? Kanske det.

Men som 10 åring gillade jag Trance Dance. Alla såg 80-tals coola ut. Speciellt de finska körtjejerna.

Och tammefan, när jag lyssnar på låten "Do U Wanna" slungas jag tillbaka till 10-årsåldern igen.

Låten är en pastisch på dem själva. De försöker gömma sig bakom en ironisk humorfasad. Men den ironiska vinklingen skadas lite av att låtfan är en av de bättre schlagerpopdängor de någonsin spelat in. Från "Personal Jesus"-riffet till Ben Marlenes bastunga Elvishickande och en kletig refräng med de finska systrarna (som jag av förklarliga skäl tyckte var lite coolare de där blonda finska systrarna som var populära på 80-talet.)

Man kommer på sig själv att bara sitta och fånle åt allt.

Nostalgi kallas det visst...

 
/Stefan

Kommentarer
Postat av: The Polarbear

Snacka om noll distans till sig själv...

2013-05-03 @ 22:06:32
Postat av: Stefan

Håller nog inte med. Tycker det dryper av självironi om det här.

2013-05-04 @ 10:48:10
Postat av: cbj

Intervjuade Trance Dance på Scandic Syd i Östersund. De skulle spela på Saga senare på kvällen. Kaj Kindvall hade precis ringt upp och berättat att de skulle gå upp och bli etta på Tracks kommande lördag. Jag fick reda på det men var förbjuden att skriva om det för då skulle Kaj"Hämnas på mig"....För övrigt gjorde de en riktigt kul spelning. Två finska systrar borde finnas i alla band...

2013-05-07 @ 07:29:01
Postat av: Stefan

Man undrar ju vad som Kaj Kindvall hade som hämnd...? :)

2013-05-07 @ 20:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0