Mjukisen Joshua

Amerikanska folk och singer/songwritern Joshua Radin testade ett mer elektriskt sound på albumet "The Rock And The Tide" från 2010 och det funkade riktigt bra.
Men på "Underwater" som kom ifjol var han tillbaka till sitt mer nedtonade sound som även präglade de två första utgåvorna.
Vinklingen är densamma på femman "Wax Wings" som släpptes i förra veckan. Man kan faktiskt känna av små americanaslingor i Radins mjuka och stundtals lite översmöriga uttryck.
Men när det balanseras på rätt sätt, som oftast och exempelvis i "In Her Eyes", så är det svårt att inte ta till sitt inre.
Så här beskriver han själv sitt nya album:
"Det är berättelse om en romans, utan början och slut. I mina tidigare låtar har jag jämfört min älskade med solen. Den här gången flög jag för nära den solen med vingar gjorde av wax och när de smällte så föll jag om och om igen" 
Get the picture?
/Björn
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0