Franska band...

2004 var året då Alizée slog igenom med buller och bång utanför hemlandet Frankrike. Men den där låten "J´en Marre" där hon badar badkar med en guldfisk och är så spyless på allt. En låt som funkar fortfarande och som poppar upp i skallen varje gång jag läser en kvällstidning. 
I somras släppte hon en ny singel. I december kom videon. Och nu i mars släpps nya plattan "5". 
Och låten "A Cause De L´automne" är en riktigt smällkaramell. Skriven av Liverpoolmusikern Pete Russell och hette ursprungligen "Never Again". Det finns en klar James Bond-kändla som går igen i videon och refrängen sitter som ett häftplåster. 
Dessutom tycker jag mig redan nu börja se en trend i 60-tals stil. Brittiska modsgrupper dyker upp. Modet går igen. Twiggy och Tuesday Weld är redan nu stilikoner. 
Men nu var det fransk pop som gäller. Alizée kanske hade sin storhetsperiod för tio år sedan. Men med "A Cause De L´automne" visar hon att det finns mycket kvar att ge. 
 
 
/Stefan
 

Kommentarer
Postat av: The Polarbear

Jag läser inte kvällstidningar!

2013-01-27 @ 07:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0