Sommaren 2013

Egentligen är det mycket på grund av Daft Punks "Random Acess Memories" som jag halkat in på gamla discoklassiker. Men mycket tack vare den plattan så har jag insett att det går att sammanföra disco och indiepop nu 2013. En annan grupp som lyckat genomför det är Summer Camp. Men preecis som vanligt glider man över till andra genrer som country och singer/songwriting i stort.
Men indiepop känns äntligen spännande igen. Precis som att country känns som att sticka ner fötterna i jorden igen.
Mycket av den här musiken som vi använt oss av på bloggen och som jag nu har sammanfattat i en spellista är
 
 
Men det har även dykt upp ett par andra låtar som går varm i kompjutern.
Frankie Rose är trummis i Dum Dum Girls, och gjorde en av av förra årets snyggaste popsinglar "Know Me". Nu har hon släppt en ny svidande vacker singel som gjord för varma sommarkvällar. Och på samma bolag, Fat Possum, ligger en kille med namnet Jackson Scott. Hans nya album verkar kretsa runt nostalgi och skitiga gitarrer. Det låter spännande och vi lär säkerligen återkomma med den.
Mike Silver kommer från Montreal och under namnet CFCF har han gjort en glittrig,men lågmäld poplåt som jag bara inte kan sluta spela för tillfället.
Håll till godo.
/Stefan
 

Kommentarer
Postat av: Björn Gidlund

Jackson Scott har jag följt ett tag på Soundcloud, tycker det låter riktigt bra.

2013-08-04 @ 10:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0