Australisk indiepop

 
Jag kan ha fel, men dett kan vara något som Australienexperten Björn Bostrand missat.
Jag vet att jag missat det. I Augusti i fjol släppte bandet Split Seconds in debutplatta "You´ll Turn Into Me". 
En helt bedårande indiepopplatta som har mycket mer besläktat med den brittiska scenen än den australienpop jag har kommit i kontakt med. Jämförelsen med The Smiths och Joy Division kommer man inte ifrån. Men Split Seconds har något alldeles eget, i sin berättande stil. Plattan "You´ll Turn Into Me" berättar på ett nästan Springsteenskt vis om karräktärer textförfattaren Sean Pollard möter i sin resa från Perth till Melbourne...
Plattan kan avnjutas här: "You´ll Turn Into Me"
/Stefan
 

Kommentarer
Postat av: The Polarbear

Tack, Stefan!
Har missat den...

2013-04-05 @ 11:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0