Thank you for the ny musik.

Kan ju fortsätta slänga in lite ny musik, närt jag ändå håller på.
 
Den nyblivna farsan Robbie Williams är tillbaka. Med en trevlig liten poppig discodänga. Precis så där som man vill höra Robbie. Lagomt sorgelöst, kärlekskrankt och med en rejäl glimt i ögat.
 
 
Hamnade, lite grann, mot min vilja på ett dansgolv i helgen som var. Kan lugnt säga att jag kände mig mer än lovligt ringrostig. Men tack vare en energibomb till sambo, så lyckades jag till sluta röra mig tämligen obesvärat. Ganska otippat, för egen del, med tanke på en smått traumatisk upplevelse för ett par år sedan när jag i en passage viftade lite för mycket med armen och lyckades peta en mörk kvinna med svart klänning i ögat. Inte så hårt, men ändå. Man skäms ju lite när personen i fråga vinglar ut från dansgolvet med ena handen för ögat. 
Nåväl, det som slog mig (hehe) vid det tillfället var att även om danspubliken på stans krogar ständigt blir yngre, så är dans fortfarande samma sak. Och har väl så varit sedan popens 60-tal, 70- och 80-talets discotek, 90-talets acid house, drum and bass och raveera. Det handlar om tunga beats och klatschiga refränger.
Precis det som Swedish House Maffia specialicerat sig på. Och deras nya "Don´t You Worry Child" är troligen en av deras absolut bästa låtar.
 
 
Har alltid varit lite svag för Mika. Falcettkillen som slog igenom med "Relax (Take It Easy)" och "Grace Kelly". 
Nu är han på gång igenom. Hans låt "Celebrate" har funnits ute nu i snart en månad. OCh jag blir inte less på den. Det handlar fortfarande om fingertoppskänslig popmusik. Nu också med snygga house/disco influenser lite här och var. Dessutom är videon snygg.
25 åringa singer/Songwritern Ellie Goulding har blivit en favorit hos en hel generation med DJs. Hon samplas för glatta livet och har därmed gjort att hon rört sig allt mer in i det elektroniska landskapet. Naturligtvis till min stora förtjusning. Från att vara en lovande gitarrtjej till att bli discodrottning är ett ganska stort steg i praktiken. Men Ellie Goulding har lyckats sy snygg med det, att det verkar som att det vore den mest självklara utveckligen i världen. Henns senaste "Anything Could Happen" är helt enkelt en elektronisk rökare, rätt upp i krysset. Precis som El Perro Del Mar´s "Walk On By" aspirerar den på titlen som en av årets snyggaste singlar.
 
 
/Stefan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0