Nothing´s gonna knock this girl down...

 
 
Varje morgon försöker jag lura i dottern gröt, genom att låta henne kolla på VH1. Lite lustigt är det att hon, trots inte riktigt fyllt 1 år än föredrar musikvideos framför barnkanalen och Disney Channel. Och hon har redan favoriter. Naturligtvis är det låtarna som vevas jämt. Fun, Goyte, Maroon 5, Carly Rae Jepson...
Och så den här.. När jag såg No Doubts "Settle Down" trodde jag att det var en gammal låt som jag missat. Blev därför ganska förvånad när jag upptäckte att den var 2 månader gammal. Alla fyra ser exakt likadan ut som för 15 år sedan. Nästan så jag undrar om också kläderna är de samma. 
Hur som helst, så har jag alltid gillat No Doubt. Framför allt då Gwen Stefani, som fyllde 43 nu den 3 oktober.
Det finns något i hennes röst som griper tag i mig, tvingar ner mig på golvet, tvingar mig att lyssna. Och allt för ofta känner jag igen mig i det hon berättar. Dessutom blir jag snudd på nostalgisk. Vet inte varför men jag börjar nästan direkt fingar på Fleetwood Macs "Tango In The Night", Dwight Twilleys "Jungle" och The Clash "Combat Rock". Utan att jag direkt hittar giva, röda trådar. 
Hennes stil på scenen ser ut att enbart gå i cirklar. Plattorna tenderar att ligga på gränsen till hollywoodskt överproducerade. Men det spelar ingen roll. Jag faller handlöst varje gång jag hör något nytt med henne. Jag faller bara att av att höra hennes röst.
No Doubt är Gwen Stefanis show, från början till slut. Men visst känns det lite kul att hela gruppen är samlad igen. 
 
 
/Stefan
 

Kommentarer
Postat av: The Polarbear

Då har du inte hört Lavemangsmugglarna.

2012-10-12 @ 22:02:16
Postat av: TC

Håller med, Stef...

2012-10-13 @ 00:05:42
Postat av: Stefan

Klart att jag har hört Lavemangssmugglarna. De är de enda som gjorde en låt som handlar om en Stefan (Stefan Schwartz visserligen, men ändå...)

2012-10-13 @ 14:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0