Mittemellan Uncut och Mojo

Det blev en maratonlista.
58 album lång, som en kil mellan Uncuts 75 och Mojo 50, och en siffra som är facit på hur långt jag tidsmässigt hunnit i livet
Konstaterar också för femtioelfte gången att ingen lista är helt lik den andra, att smaken är vidunderligt varierad och att ingen egentligen har rätt eller fel när det gäller att plocka ihop sina bästisar.
Bara att allt för många är alldeles för dåligt upplysta, eller kanske man ska säga ointresserade, om hur mycket musikalisk magi de går miste om.
58 borde är egentligen vara 61 eftersom Simone Felice "S.F", Paul Kelly "Spring And Fall" och The Tor Guides "Strawberries & Chocolates" inte existerar på Spotify. Och innan vi tar klivet in i 2013 så hinner jag säkert komma på ytterligare någon eller några som jag glömde.
Två låtar var från de 58 albumen hör ni här 58 x 2 Best Of 2012. 
En spellista som berättar att 2012 var ytterligare ett älskvärt musikår.
Och jag lovar att jag lyssnat på alla, mer eller mindre.
/Björn
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0