Everybody Hurts

Hur många låtar finns det som heter "Everybody Hurts"? Nå, det kanske är en väl nördig fråga. Men Markus Krunegård kommer i vart fall med ännu en skön svensk uppväxthistoria. Sånt kan vi inte få för mycket av...Därför visar vi även den officiella videon längst ner under den fina texten.

Det är en känsla som jag haft sen jag var barn
Som jag vant mig vid att ha
Livet pågår nån annanstans
kärlek besöker nån ibland

Tyst det var här vi lekte nyss
skolgård vägg i vägg med äldrevård
Dom väntar på att dö på Sandbyhov
Dom i centrum vill här ifrån

Där lärde jag mig gilla Everybody hurts
Jag lärde mig vad lurad betyder och hur ont det gör
Jag lärde mig att änglar bara finns i snö
Där lärde mig att gilla ”Everybody Hurts

Varv på varv i ett elljusspår
Samla fart i flera år
Såg på när ni drog iväg
Såg på när vi växte isär

Där centrum är dödens väntrum
Där tiden går mellan Fonus o Konsum
En kasse mat en vässad kniv
ett helt liv

Där lärde jag mig gilla Everybody hurts
Jag lärde mig vad lurad betyder och hur ont det gör
Jag lärde mig att änglar bara finns i snö
Där lärde mig att gilla ”Everybody Hurts

Ritar 8:or i gruset på fotbollsplan
På cyklar genom en avlövad stad
En klocka som står still
Här blev jag till
Där längtan är allas kärnkraft
Där ingen törs men alla hoppas
Där allt står still
där livet är utan reffränger
känner jag igen mig

Där lärde jag mig gilla Everybody hurts
Jag lärde mig vad lurad betyder och hur ont det gör
Jag lärde mig att änglar bara finns i snö
Där lärde mig att gilla ”Everybody Hurts



Läs Hela: http://svenskalyrics.se/markus-krunegard-everybody-hurts/#ixzz1qrO3pgtB


Kommentarer
Postat av: The Polarbear

Strålande artist, strålande låt, strålande text!

2012-04-02 @ 10:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0