Queens bästa topp tre

Spinner vidare på det här med Queen och Freddie Mercurys 65-års dag.

Jag hatar "We are the champions". "We will rock you" tycker jag är en av de löjligaste låtar som någonsin har gjorts, näst efter "Yummy Yummy Yummy".
Queen och Freddie Mercury står verkligen för topp och botten för min del. För när det gäller låtar som "I Want It All", "I Want To Break Free", "Bicycle Race" och "Fat Bottom Girls" så finns det inga som är lika bra som Queen är just då.
Och även om Freddie Mercury har sjungit på diverse rent dåliga låtar, så kan ingen ta i från honom hans fantastiska sångröst.
Så är det bara.
Men även efter Freddie Mercurys bortgång så har det inträffat magiska ögonblick. Som när Roger Daltrey från The Who och Black Sabbaths Toni Iommi klev upp på scenen och framförde "I Want It All" på Freddie Mercury Tribute Concert för ett par år sen.
Så mina absolut klaraste favoriter av Queen blir alltså de här tre.
Glöm "Bohemian Rapsody" och "Radio Ga Ga". Här rockar Queen.



/stefan 


Kommentarer
Postat av: tp

Fat bottom girls-singeln med Bicycle race är bra och när jag funderar över mina tre favoriter tvingas jag att konstatera att det är för många för att välja. Jag nöjer mig därför med att lyfta fram deras första riktigt bra och innovativa singel, Killer Queen, bandets egen Good Vibrations - den låt som har mer släktskap med den kommande än den som den släpptes på - och basisten John Deacons första stora låt You're My Best Friend. Dokumentären om inspelningen av A Night At The Opera rekommenderas!

2011-09-03 @ 22:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0