Fynd från Boa

I Hudiksvall finns Boa. En helt sanslös butik fylld till bredden av nya och begagnade cd-skivor, dvd, vhs, teve- och dataspel och allt möjligt. Jag försöker alltid att gå in där när jag är i Hudiksvall.
Och aldrig kommer man ut tomhänt. I dag på förmiddagen låg det en cd med jullåtar av Smålands svar på Pogues Wild Rover, en dvd med Ettore Scolas "Terrassen" och så det stora fyndet - en vhs med Torsten Ehrenmarks två teveprogram "Hr Ehrenmark på toppen" och "Hr "Ehrenmark i Paris", i kassen och 200 kr mindre i plånboken. Torsten är min stora, stora hjälte allt sedan jag varje Fars dag gav pappa "Årets Ehrenmark" och så fort jag kunde läsa sökte upp hans kåserier i Dagens Nyheter.
Nedan en låt med Wild Rover från 1990, inledningen till "Terrassen" och inte minst möjlighet att lyssna till Torsten Ehrenmarks sommar-program från 1980.

/cbj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0