Vårt favoritår...

De som besökte pubquizet på Captain Cook fick i dag frågan om var Errol Flynn var född? Inte alla kunde det. Han föddes i Hobart på ön Tasmanien 1909. Han dog 50 år senare i Vancouver i Kanada.
I en fråga om världens bästa film skulle jag ofta säga "1900", "Vi som älskade varann så mycket" eller "Fanny & Alexander". Men just i dag hävdar jag med bestämdhet att det är "My Favourite Year" - en alldeles fantastisk film från 1982 där Peter O´Toole spelar Errol Flynn, även om han i filmen är döpt till Alan Swann. Unge Benji Stone får uppdraget att hålla Swann nykter så att han ska kunna klara av att vara med i en direktsänd teveshow. Det går milt sagt inte så bra. Men resan är underhållande, vansinnigt rolig för alla som kan sin Errol Flynn och slutet, jag vill bara betona att slutet är fantastiskt...
Här kan man se filmens trailer
Här nedan kommer några sköna klipp från denna totalt underbara film.
/cbj


Kommentarer
Postat av: Tp

Jag hade stora problem att hitta denna fantastiska film å DVD men nu finns den där i bokhyllan, med Boss Hijack-sketchen och allt! Uppe på min topplista med bl.a. Gregory's Girl och Gift med maffian!

2011-10-06 @ 00:22:17
Postat av: cbj

Du har god smak! Var hittade du den på dvd - jag har ju också sökt?

2011-10-06 @ 17:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0