So you want to be a rock & roll star...

Idol 2011 är den klart sämsta hittills. En massa ungar som borde gå på gymnasiet som sjunger låtar som andra gör så mycket bättre. Och en urtrist jury som behandlar och kritiserar tonåringarna som om de skulle vara färdiga stjärnor, Inte ens Alexander Bard är så kul. Gäsp!
Vi återvänder till ett mycket bättre svenskt teveprogram. Drop-In från den 3 mars 1967. Byrds framför den ultimata Idol-låten. 3 månader senare stod de på scenen i Monterey och världen blev sig aldrig mer lik...
/cbj

Kommentarer
Postat av: Stefan

Jag är ju ingen expert på idol, men eftersom sara ska se det, så får man så lov att släppa L.A Noir för en stund och vara lite social.

Den idol som kommer att synas och höras är den där tjejen med tjock brunt hår som sjöng "satan i gatan".

Det skulle vara bra om hon åkte ut med en gång.

Det är inte schysst mot de andra att hon är med. Dessutom skulle det vara en sånt slöseri i fall hon gick och vann och hamnade i händerna på skivbolagsfolk som uppenbart har sabbat det för samtliga vinnare av dylika tävling. Utom möjligen alice eller vad hon heter. (Hon som sjöng på Vickans bröllop med Björn Skifs).



Så varför den där nya pellejönsen med glasögon är med, måste ju vara ett krav från skivbolaget. Och Bard fattar jag inte heller vilka premisser han kör efter. Han verkar ändra sig ett par gånger i minuten. Och vad Laila Bagge gör där vet jag inte. Gillar Anders Bagge, dock.

Man jag blir osäker om det är coverartister dom vill ha fram eller om det är artister som är lättahnterliga. Det är inag intressanta artister de vill ha fram i alla fall. De vill inte ha artister med integritet, självbestämmande och självstyrande. Skivbolag tror fortfarande 2011 att den sortens artister inte genererar pengar nog åt dem...

Det var mn syn på idol det.

Och min syn på the Byrds är ett stort leende.

2011-10-15 @ 08:25:48
Postat av: The Polarbear

Dags att lägga ner the freak show med andra ord!

Men vad vet jag? Skulle aldrig falla mig in att slösa tid...

2011-10-15 @ 09:07:17
Postat av: Stefan

Hörrö isbjörnen!

Det gäller att offra sina principer för sin qvinna, då och då... Det borde väl du veta!

=D

2011-10-15 @ 13:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0