Strandmusik

Tog med mig lilliPoden, den på 4GB ni vet, till badstranden idag.

Mellan bad, fika, sandkakebakning, strossande på bryggorna, glassköp och spaning på det allt mer intensiva båtlivet så hann jag med 65 låtar också när poden jobbade på ”blanda spår” med finess.

Det var inte första gången som jag funderade på om det inte under det där silverfärgade skalet finns en sann musikälskare av kött och blod?

Den här listan Div. Artister "On The Beach" är ett smakfullt plock från de 65 spåren.

/Björn


Kommentarer
Postat av: Hans

Hej Björn och alla semesterfirare!

Ok, jag erkänner att Sloan och "The Double Cross" är en ganska somrig skiva på väg till badstranden, för min del Öland. Hade lite svårt i början för den med all Venus And Mars/Sheet Music/ Rumours/Bellybutton-popen, men det mesta funkar. Annars är bästa bilåkarmusiken John Paul Keith och "The Man That Time Forgot".

I övrigt rekommenderas Neil Young International Harvesters "A Treasure". "Bound For Glory" genom östergötland och "Motor City" (...too many Toyota's in this town") blev väldigt aktuell när jag tillfälligt råkade ratta en dylik.

2011-07-09 @ 21:24:12
Postat av: cbj

Nationalsånger är en lysande skiva - men Lambretta var aldrig bra....

2011-07-09 @ 23:37:32
Postat av: The Polarbear

Hans! Checkar upp Keith, Ha en fortsatt härlig semester.

Christer! Tycker inte jag heller egentligen, men iPoden ville att den skulle vara med. Ha det gott.

2011-07-10 @ 16:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0