Att möta våren i Paris.

Vem vill inte möta våren i Paris? Fick en akut längtan efter varmare väder, värme, mindre kläder, de första vårblommorna, lövsprickning, pollen, mögelsporer, nysningar, luftvägsinfektioner, sjuksängen...
Eeh...
Men i alla fall så fick jag lust att samla tre av de vårigaste låtar jag vet.
Men det blev fyra. Fyra franska ess.
Naturligtvis är Serge Gainsbourg inblandad som låtskrivare till Francoise Hardys "L´anamour". Kolla in den smått fantastiska amatörfilmen som trots att den är 40 år gammal ändå känns stilren för 2011.
Här märks det också att steget från 1960-talets popmusik inte är så långt fram tills i dag. Alizees hit "J´en ai Marre" och Vanessa Paradis "Divine Idylle" skulle kunna ha varit en hits under 1960-talet istället för 2004 respektive 2007. Jag skulle kunna tro att jag återkommer till fransk musik lite senare.
/Stefan



Kommentarer
Postat av: Lixy

Bra blogg :)

2011-02-20 @ 18:45:53
URL: http://lixy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0