Favorit i repris - God Jul från Popgeni!!!

God Jul på Er alla Popgeni-läsare.
Jag hoppas att åtminstone någon av er har haft lika kul som vi som gjort sidorna har haft.
Vi startade under Storsjöyran 2010 och sexton månader senare har vi nästan 2 500 läsare i månaden. Skitkul!
Nu tar vi jullåtarna i mål.
Här är bästa lokala jullåt. Björn Gidlund: En lång vinter
Nu sitter jag i värmen igen
I det som en gång var vårt hem
I fönstret stjärnor och hyacinter
Det blir en lång, lång vinter



It was Christmas Eve babe
In the drunk tank
An old man said to me, won't see another one
And then he sang a song

The rare old mountain tune
I turned my face away
And dreamed about you


Här nedan har vi en dokumentär om skapandet av den bästa jullåt som någonsin har gjorts. En sång som sjungs av två av 1900-talets absolut största artister alla kategorier. Här är historien om Pogues med Kirsty MacColl: "Fairytale Of New York"




Glöm djävulskap och stingslighet
glöm allt jag gjort av elakhet
jag älskar dig- så innerligt

Och till sist. Här är den absolut bästa svenska jullåten enligt mig.Ulf Lundells "Snart kommer änglarna att landa"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0