The Breaststroke, the butterfly and the cannoball


Det ser ut att bli något som liknar halv sommar temperaturmässigt i republiken under påskhelgen.
Och då kommer jag osökt att tänka på en av de ultimata sommarlåtarna, ”The Swimming Song” med Loudon Wainwright III.
I och för sig så har jag vrålsjungit den pärlan i bilen hela vintern och även börjat framföra den på någon av mina två akustiska Ibanezer när andan faller på i ensamheten.
Loudon är dessutom en av artisterna på årets Nidaros Bluesfestival som körs sista april och första maj i ljuvliga Trondheim.
Imelda May kommer dit också, men jag drar surt nog tyvärr inte västerut.
Jag tröstar mig hårt med att de placerat Imelda på festivalens sämsta och minsta scen vilket kommer att innebära stor rusning och kaos där man varken ser eller hör något.
När det gäller Wainwright så spelar han redan på torsdag och då hade jag ändå inte varit på plats.
I det fallet är den här videon där simlärare Wainwright har sällskap av Suzanne Vega och Richard Thompson en fullkomligt bedårande snuttefilt.
/Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0