Dagens Fråga 29/10- Clap your hands...

En stor fördel med Popgeni är att man kan frossa i sina gamla ungdomsförälskelser utan att göra någon ledsen. Ja, ja, hmm, men vad ska jag säga om Bonnie St. Claire och hennes band Unit Gloria. Jag hade en mycket snygg bild på Bonnie på mitt rum, en bild där hon satt på en motorcykel.
Men det var musiken jag gillade. 1972 var det inte många andra som gjorde lika bra tuggummipop som Bonnie St. Claire & Unit Gloria. Låten "Clap Your Hands and Stamp Your Feet" var genombrottet och den blev etta på Tio i topp. Deras näst största hit hette för övrigt "Waikiki Man" som enbart nådde andraplatsen . Jag gillade även den tredje singeln "Voulez Vous(Yes I Do, I Love You)". Unit Gloria bestod förresten av herrarna Mouse, Hoss och Meep.
Men nu till Dagens fråga. Från vilket land kommer den fagra Bonnie St. Claire ? (Svar via länken under videon där hon presenteras på modersmålet och får sjunga låten utomhus i stället)


Här är svaret

Här en svensk Wikipedia-sida om Bonnie

/cbj

Kommentarer
Postat av: tp

Kanonlåt av och med en dam med ett av pophistoriens fräckaste namn. Jag trodde alltid att var engelska men där ser man. I dessa tider av Okej-nostalgi är det väl också helkorrekt att titta i långt i backspegeln, även om Tiffany mer var min kopp te´...

2010-10-29 @ 10:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0