Dagens Fråga 21/10 - Ett Palmerskt 80-tal...

Satt och åt en riktigt god lammlägg på ett Brasserie i Bryssel häromdagen. De spelade enbart 80-talsmusik i högtalarna, Frida & Phil Collins med flera. Men gladast blev jag åt den här låten.
Robert Palmer avled i hjärtinfarkt 2003, 54 år gammal. "Johnny & Mary" var en världshit 1980. Men han hann med så mycket under sin karriär. Han arbetade både solo och i olika band, sista bandet var väl The Power Station på 1990-talet och han skapade i alla olika tänkbara musikstilar.
Första gångerna jag såg Robert Palmer var på 1970-talet med hans dåvarande band - där Robert sjöng tillsammans med en sångerska som sedan också blev en succé på en egen hand. Ett tag var det som om bandet alltid var i svensk teve. Dagens Fråga: Vad hette bandet som Robert Palmer var med i 1971-73, och som han och den lika kända sångerskan startade?( svar under detta framträdande med "Johnny and Mary" från just året 1980. I svaret får ni se en video från 1972)


Här kan ni höra svaret
/cbj

Kommentarer
Postat av: tp

En riktig rolig tidsresa! Jag minns att jag tyckte om den redan då det begav sig. Mitt ex av LP-n inköptes på Åhléns i Boden strax innan permissionståget avgick mot Östersund och jag måste säga att låten fortfarande är föredömligt fräsch, med en smart tidlös produktion!

2010-10-22 @ 11:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0