DVD-tips: The McCartney Years


En vecka utan dam och son har bjudit goda tillfällen att botanisera bland de DVD-filmer som inköpts under de senaste åren men som därefter samlat damm på hyllan. I går såg jag genom Paul McCartney´s omfångsrika och karriärsammanfattande DVD-box The McCartney years från 2007, med tre DVDs. Utöver en massa heltrista och hopplöst daterade videoclips, rymmer den några riktigt trevliga videor och ett par livekonserter, både med Wings och hans nuvarande band.

Själv köpte jag singeln Eat at home från Ram men min första fullängdare med McCartney var Wings at the speed of sound, d v s jag missade de äldre soloskivorna m m. Vid genomlyssning av de gamla hitlåtarna slås  man av hur många riktiga guldkorn som ryms i hans CV och hur orättvis samtiden - och John Lennon - varit med kritik av hans "lättviktiga" pop.

En gammal favorit, den stod jag faktiskt upp för redan då det begav sig, är Silly love songs, som kan ses nedan.

Sammanfattningsvis, under motsvarande förhållanden som mina, gräsänkling och göralaus, passar The McCartney years alldeles prima.

tp



Kommentarer
Postat av: Björn Bostrand

Botaniserar med jämna mellanrum i Pauls solo och Wings-plattor. Innan jag gick till jobbet på eftermiddagen så hann jag med "Band On The Run" för kanske femtielfte gången.

2010-11-04 @ 19:48:48
URL: http://popgeni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0