Dagens Fråga 17/11 - The Measure Of My Dreams

 I dagens Östersundsposten på kultursidan blir jag i en krönika av Jens Ganman bland annat utsedd som ansvarig för att jämtländska kulturarbetare flyttar från länet. Det är kanske att ge mig lite väl stor betydelse. Ganman är bäst i full frihet - det är en ära att bli påhoppad av honom. 
Nej, då var det värre när Shane MacGowan anklagade mig för att hindra honom från att skriva ytterligare ett mästerverk åt The Pogues. Han hade skrivit en låt på den tid han nu fick ägna åt att prata med mig, sa han. Det var allvarligt. För Shane MacGowan är en av det senaste århundradets absolut bästa låtskrivare.
I dag visar vi videon till den magiska "A Rainy Night In Soho". En av de absolut bästa låtar jag vet. The Pogues när The Pogues var som bäst. För övrigt bodde jag i Finsbury Park när de hade spelning nästan varje vecka på lokala puben där...
Dagens Fråga då: Shane MacGowan besökte Storsjöyran 1995. Han gjorde bland annat en underbar "Cracklin´Rosie" och förskräckte alla som såg att han var full. Han körde 90 minuter på scenen utan att sjunga fel en enda gång - så hur full han var är det nog ingen som vet. Men vad hette det band han då uppträdde med efter att The Pogues hade splittrats första gången ?(Hör dem under denna video med en av världens bästa låtar)


Hör svaret här
/cbj

Kommentarer
Postat av: Stefan

Vem är Jöns Ganman? =D

2010-11-17 @ 08:57:30
URL: http://popgeni.blogg.se/
Postat av: Stefan igen

Det finns så många underbara klipp på Shane MacGowan på YT. Varför görs det inte en film om honom...? Jag skulle se den direkt.

2010-11-17 @ 09:09:00
URL: http://popgeni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0