Torsdag - då måste vi till Jersey

Det var väldigt nära att det blivit instrumentalt och meditativt med Eno för denna torsdag, eller så kanske postpunkig depprock med The Chameleons.Men det får vänta
För på 1960-talet kunde de göra sånger om veckans dagar. Donovan är sorgligt i skuggan i dag.Det var han inte när Torbjörn Axelman och Ardy Strüwer gjorde tidig rockvideo till "Sunshine Superman" på Millesgården 1966. Då var han väl minst lika stor som Dylan här i Sverige - eller vad säger ni popgenier som hann mer lite mer på 60-talet än vad jag gjorde?
Jag vet i alla fall att Donovan betydde oerhört mycket för en ung Ulf Lundell. Själv gillar jag Jersey. Har visserligen bara varit där en gång men oj vad trivsamt det var då. Brittisk pubkultur och fransk matlagning - en lysande kombination./cbj
Nu blir det torsdag. Välkommen till en riktig "Jersey Thursday"!:

Kommentarer
Postat av: Bom

Som jag minns det var Donovan med sina dåtida hits "Colours", "Sunshine Superman" och "Mellow Yellow" faktiskt större än Dylan här i Sverige, åtminstone bland den breda publiken. Tror också att det syns om man granskar dåtidens Tio i Topplistor..../B-O

2010-08-26 @ 09:21:04
URL: http://popgeni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0