Tobbes Tips # 1: Fun - All the pretty girls

Bland alla kloka ord om tider som för länge passerat tänkte jag passa på att tips om några mer nutida guldkorn, som jag påträffat litet vid sidan av den välljudande motorvägen och som likväl förtjänar sin plats i varje omsorgsfullt upprättad spellista. Allt som förekommer under denna anspråkslösa rubrik finns att hitta på Spotify, om jag inte säger annat.

Så, här kommer mitt första tips:

Under 2009 kom Aim and Ignite, denna lilla pärla med trion Fun från New York. Skivan rymmer både allt från kristallklar popmusik till de cirkusliknande verk som Jellyfish ägnade sig åt framför allt på Spilt Milk. Influenserna från Jellyfish är lätt härledda eftersom alla arrangemang har utförts av Roger Manning, som dock inte producerat skivan. Första singeln var "At Least I'm Not As Sad (As I Used To Be)" som osar cirkusmusik!

Mer att läsa om Fun finns på www.ournameisfun.com

Ett smakprov från Aim and Ignite kommer här, den utmärkta singeln All the pretty girls - så bra som det någonsin kan bli, glöm inte det! / Pop on tp



Kommentarer
Postat av: Björn Bostrand

Kul att popprofessorn är på banan.

2010-08-17 @ 16:45:05
URL: http://popgeni.blogg.se/
Postat av: Björn Bostrand

Kul att popprofessorn är på banan

2010-08-17 @ 16:45:55
URL: http://popgeni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0