Tre popsinglar

Har legat lågt ett tag.
Trodde att jag hade tappat förmågan att skriva texter. Att sätta ihop meningar. Allt såg likadant ut. Fick den där känslan, som Stephen King så snyggt förmedlade i The Shining när den galne vaktmästaren/författarens fru upptäcker att han suttit och bankat samma ord på sin skrivmaskin. Sida upp och sida ner.
Så jag tyckte det skulle vara bra med en time out från tangentbordet ett tag.
Och inte bara det.
Blev trött av att lyssna på pophit och dit. Snöade in på klassiskt med Bach och Haydn ett tag. Och grottade ner mig i böcker och ljudböcker.
Mer om det längre fram.
Men jag har inte helt och hållet kunnat hålla mig ifrån popmusiken helt.
Därför lägger jag upp tre favoriter just nu.
Som en mjukstart, för att ha något att värma sig med i novembermörkret.
Elektropop med Ejecta, brittisk hypad hippop och amerikansk gitarrpop.
Kort och gott.
/Stefan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0