Förväntad magi med Anna

 
Jag var aningen betänksam när jag blev varse att arrangörerna placerat Anna Ternheim i det lilla cirkustältet - mest med tanke på att hon faktiskt sålde ut Gamla Teatern vid sitt senaste besök i Östersund. Farhågorna om ett smärre publikkaos späddes på ytterligare när jag närmade mig tältet, då det stod fans ett tiotal meter utanför entrén.

Men det fungerade över förväntan, även om det var trångt.

Anna var själv på ett strålande humör, och att hon trivs med Östersund och i synnerhet Storsjöyran, var hon inte sen med att understryka.

Hennes utsökta låtskrivande saknar jämförelse och det är väl därför hon sedan många år har en fanskara á la hardcore. Och när hon gång efter annan visar vilken underbar liveartist hon är, omgiven av en handplockad samling medmusiker, är jag inte ett dugg förvånad över hur stark upplevelsen är.

Synd bara att spolningen krockade med Thåströms. Det blev en halvtimme med Anna, jag skulle gärna önskat att det blev mer, men det är ju så det är på en festival…. man önskar att det gick att klona sig.

/TC

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0