Lite handplockat från P3 Guld.

Valde att kolla på P3 Guld galan på tvn i stället för att lyssna på radion.
Jag tror att jag gjorde rätt.
Men man undrar vilka som egentligen röstade? Gamla övervintrande hippies?
Efter år med Looptroop och Svenska Akaedemien så får Kapten Röd ursäkta. Ni må vara helt fantastiska live, men musiken får mig att bli mer nostalgisk än uppdaterad till 2012.
Så även om jag har åsikter om de artister som priserna gick till, så råder det ingen större tvekan om vilka som var galans egentliga vinnare.
2011 var tjejernas år. Punkt. Slut.
Med den kvalité och den popgenialitet som de visade upp kommer det att hålla i sig.

Här är tre som inte vann pris, men som vunnit en plats i många många svenska hjärtan.







/stefan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0