Det är på tisdag för bövelen...

Fick ett upprört sms från Hofvallen. I högtalarna där påstod någon att Bob Dylan fyller år i dag. Men det är ju helt fel. Det är på tisdag som Mr Bob fyller 70 år.
Men bara för att det är Bob The Great så kan vi väl bara börja småfira redan nu. Jag lägger ut mina två personliga Bob-favoriter. En gammal och en 70-talare...
"I Want You" är fullkomligt genial. Världens bäste textförfattare gör det så rakt och enkelt. Mästerligt! Och "Hurricane" köpte jag på singel när den kom. Låten var så lång att man fick vända på singeln för att få höra hela. Men Bobs engagemang för Rubin "Hurricane" Carter och kampen mot den orättvisa dom han fått uttrycks så bra och så starkt till lysande musik - jag ryser än...
Tyvärr har Sir Bobbish jurister jobbat hårt och plockat bort en hel del från Youtube. Därför får han finna sig i att The Tallest Man On Eart gör sin version av "I Want You" och ett enkelt klipp med "Hurricane".
/cbj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0