Dagens Fråga 21/6 - 100 sekunder!

En gång i tiden - för väldigt, väldigt länge sedan blev jag headhuntad av Ylva Mårtens för att vara med på en slags audition för nya lovande röster till P3. Vi skulle snacka, dra en rolig historia och spela två favoritlåtar. Programmet kom senare att heta "Störning!" och jag blev inte utvald. Någon halvproggig trummis fick i stället sitta där tillsammans med Cissi Rehnström. Lika bra det för alla. Men en av de två låtarna jag valde att spela var detta magiska stycke med Strindbergs. "100 sekunder" tillhör fortfarande de bästa låtar jag vet.
Dagens Fråga: Strindbergs var lite av den svenska nya vågens egen supergrupp med Johan Johansson från KSMB och Johan Carlén från Stefan Sundströms första band. Och inte minst fanns där Janne Borgh med. Vad hette det band som Janne Borgh slog igenom med?(Hör dem under detta ljudspår som bara varar i 100 sekunder)
/cbj

Hör svaret här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0